Dit jaar lanceerden we op Congres Intranet 2017 onze nieuwe infographic poster over hoe Embrace in de praktijk wordt gebruikt. In deze infographic zie je de verschillen in gebruik tussen de branches zorg, overheid, zakelijk en woningcorporaties. Ook leer je welke onderzoeksmethodes mogelijk zijn om big data van het social intranet te analyseren.
Wil je ook een exemplaar? Vraag dan een hardcopy aan via Linn Gundersen of download de infographic!
Sneak preview:Â

In deze infographic krijg je onder andere inzicht in:
- Het gemiddeld aantal gebruikers per branche;
- Op welke dagen het intranet gebruikt wordt;
- Hoe actief mensen op het intranet zijn;
- Onderzoeksmethoden die ingezet kunnen worden;
- Top 10 social intranet namen;
- Verschillen tussen het gebruik per branche (zorg, zakelijk, lokale overheid en woningcorporaties).

Social is the new normal
Zes jaar geleden zochten wij, als verandermanagers, een softwaretool om mensen online te verbinden en te laten samenwerken. Omdat we deze tool niet konden vinden zijn we het zelf gaan ontwikkelen, samen met communicatiespecialisten, informatiemanagers, ontwerpers en ontwikkelaars. Nu, zes jaar later, werken ruim 150.000 professionals en meer dan 140 organisaties met Embrace.
Terugkijkend zien we dat niet alleen wij software zochten voor verbinding en interactie, maar met ons vele organisaties. Onze analyse was, en is, dat veranderingen sneller gaan dan traditionele hiërarchisch georganiseerde organisaties kunnen bijbenen. Er wordt volop geëxperimenteerd met andere manieren van organiseren. Hierbij staat het ontsluiten van kennis en het verbinden van mensen centraal, in plaats van een strakke taakverdeling in functies. Manieren, waarbij na de verbinding, mensen samenwerken over de traditionele grenzen binnen een organisatie heen.

De ontwikkeling in het gebruik van social gaat snel maar staat tegelijkertijd ook nog in de kinderschoenen. Gedrag van mensen verandert niet zomaar. Nieuwe mogelijkheden worden niet altijd direct omarmd. In de afgelopen zes jaar is er al veel ontdekt, maar er valt nog meer te ontdekken en te delen.
Kennis staat bij ons centraal: kennisdelen en kennis vergaren. Dit laatste doen we onder andere door in gesprek te gaan met onze klanten en partners. Samen werken wij continu aan het verbeteren van ons platform. Via gebruikerswensen en gedegen onderzoek nemen wij de tijd om te leren.
In de afgelopen jaren hebben we op verschillende manieren onderzocht hoe een social intranet daadwerkelijk gebruikt wordt. Denk bijvoorbeeld aan eye-tracking, Computer Mediated Discourse Analysis (CMDA) en A/B testen. Nu hebben we onze data gebundeld en nemen we je mee in onze wereld van onderzoek. Graag leren we ook samen met jou dus laten we kennis maken onder het genot van een kopje koffie. We komen met alle plezier bij je langs. Voor nu: verrijk je kennis over social. Want social is tenslotte the new normal.

Wil je ook een exemplaar? Download de infographic!
Of mail je adresgegevens naar mij en ontvang een offline versie: Â