Het urgentieproces inzichtelijk
Ons unieke Urgentiesysteem helpt gemeenten en woningcorporaties om urgentieaanvragen efficiënt te verwerken: transparant, zorgvuldig en volledig digitaal. Van intake tot besluitvorming: elke stap is inzichtelijk en afgestemd op wet- en regelgeving. Bespaar tijd, minimaliseer fouten en geef woningzoekenden met een urgente hulpvraag de aandacht die ze verdienen.

Volledig digitaal
Het hele proces wordt volledig digitaal ondersteund.
Alles inzichtelijk
Elke stap in het proces wordt automatisch gelogd.
Eigen regie
Woningzoekenden kunnen via hun Mijn-omgeving een aanvraag doen.
Automatische koppeling
De urgentie-aanvraag wordt automatisch geregistreerd.

Woonurgentie? Zo aangevraagd!
Help de aanvrager te controleren of hij/zij aan alle voorwaarden voor het aanvragen van woonurgentie bij jouw corporatie voldoet. Zo vallen het gros van de aanvragen die geen kans hebben op tijd af.

Eigen regie voor woningzoekende
Woningzoekenden kunnen gemakkelijk zelf een aanvraag voor woonurgentie doen via hun Mijn-omgeving. Ook kunnen ze daar de betaling voor de aanvraag voldoen, documenten aanleveren en het hele proces volgen.
Vaak aan ons
gevraagd
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!
Ja! De uitkomst van de urgentieaanvraag wordt automatisch verwerkt in ons Housing woonruimteverdeelsysteem. Zo kan de woningzoekende na toekenning direct aan de slag om met voorrang op woningen te reageren. We bieden een API aan waarop andere woonruimteverdeelsystemen kunnen aansluiten, zodat een urgentie bijvoorbeeld ook in het WBS van Zig of in WoningNet kan worden verwerkt.
Woningzoekenden kunnen eenvoudig via hun Mijn-omgeving een urgentie aanvragen en volgen. Met een overzichtelijk stappenplan en eventuele betalingen, ziet hij precies hoe het met zijn aanvraag staat. Wanneer er op bepaalde momenten aanvullende gegevens of documenten nodig zijn, dan kan de woningzoekende die zelf uploaden.
De (lokale) wet- en regelgeving wordt geborgd in ons Urgentiesysteem. We richten dit systeem namelijk zo in dat alle regels automatisch worden toegepast.
Heel eenvoudig. Verschillende organisaties werken samen binnen ons Urgentiesysteem. Met een eigen inlog, eigen rechten en rollen krijgen ze inzage in de gegevens die voor hen belangrijk zijn. Per processtap kan iemand iets anders zien en doen, precies afgestemd op wat dan nodig is.
Dankzij het digitale urgentiesysteem kunnen woningzoekendenhun aanvraag gemakkelijk online volgen via een persoonlijke Mijn-omgeving. Ditbiedt hen meer controle en transparantie over het proces. Bovendien kunnen jemedewerkers efficiënter communiceren met aanvragers door middel vanautomatische updates en meldingen, waardoor de algehele klanttevredenheid wordtverhoogd.
Door ons volledig digitale proces te gebruiken, kunnencorporatiemedewerkers efficiënter werken en de bureaucratische rompslompverminderen. Het systeem automatiseert stappen zoals het ontvangen vanaanvragen, documentatiebeheer en communicatie met aanvragers, waardoor tijdwordt bespaard en processen transparanter worden.



.avif)

