Het urgentieproces  inzichtelijk

Ons unieke Urgentiesysteem helpt gemeenten en woningcorporaties om urgentieaanvragen efficiënt te verwerken: transparant, zorgvuldig en volledig digitaal. Van intake tot besluitvorming: elke stap is inzichtelijk en afgestemd op wet- en regelgeving. Bespaar tijd, minimaliseer fouten en geef woningzoekenden met een urgente hulpvraag de aandacht die ze verdienen.

Volledig digitaal

Het hele proces wordt volledig digitaal ondersteund.

Alles inzichtelijk

Elke stap in het proces wordt automatisch gelogd.

Eigen regie

Woningzoekenden kunnen via hun Mijn-omgeving een aanvraag doen.

Automatische koppeling

De urgentie-aanvraag wordt automatisch geregistreerd.

Woonurgentie? Zo aangevraagd!

Help de aanvrager te controleren of hij/zij aan alle voorwaarden voor het aanvragen van woonurgentie bij jouw corporatie voldoet. Zo vallen het gros van de aanvragen die geen kans hebben op tijd af.

Eigen regie voor woningzoekende

Woningzoekenden kunnen gemakkelijk zelf een aanvraag voor woonurgentie doen via hun Mijn-omgeving. Ook kunnen ze daar de betaling voor de aanvraag voldoen, documenten aanleveren en het hele proces volgen.

Wat anderen zeggen

over Embrace Woonruimteverdeling

Merkbaar meerwaarde leveren voor woningzoekenden met de digitale inkomensverklaring

Steeds vaker maken woningcorporaties gebruik van externe koppelingen om data buiten hun organisatie te gebruiken in hun eigen processen. De intrede van de digitale inkomensverklaring (DIV) is daar een mooi voorbeeld van. Wat betekent de komst van de DIV voor woonruimtebemiddeling en hoe reageren woningzoekenden hierop? Een interview met Maaskoepel.

Embrace implementeert als eerste de Digitale Inkomensverklaring in samenwerking met Maaskoepel

Als voorloper in innovatie en efficiëntie gaan we als eerste in Nederland live met de officiële Digitale Inkomensverklaring, in nauwe samenwerking met Maaskoepel. Dit markeert een tijdperk van moeiteloze, veilige en snelle gegevensuitwisseling tussen woningzoekenden en -corporaties.

SSH& maakt het de student gemakkelijker bij het vinden van een kamer

De Gelderse studentenhuisvester SSH& besloot om het anders aan te gaan vliegen bij het verdelen van hun woningen en kamers. Waar eerder een woonruimte aan studenten werd toegekend op basis van inschrijftijd, gebeurt dat nu op basis van loting. Zo’n grote verandering heeft natuurlijk nogal wat voeten in de aarde. Deze innovatieve stap naar een eerlijker woonruimteverdeelsysteem is bereikt met behulp van Embrace Housing.

Vaak aan ons

gevraagd

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!

Is het Urgentiesysteem gekoppeld aan het woonruimteverdeelsysteem?

Ja! De uitkomst van de urgentieaanvraag wordt automatisch verwerkt in ons Housing woonruimteverdeelsysteem. Zo kan de woningzoekende na toekenning direct aan de slag om met voorrang op woningen te reageren. We bieden een API aan waarop andere woonruimteverdeelsystemen kunnen aansluiten, zodat een urgentie bijvoorbeeld ook in het WBS van Zig of in WoningNet kan worden verwerkt.

Hoe worden woningzoekenden met urgentie op de hoogte gehouden van hun aanvraag?

Woningzoekenden kunnen eenvoudig via hun Mijn-omgeving een urgentie aanvragen en volgen. Met een overzichtelijk stappenplan en eventuele betalingen, ziet hij precies hoe het met zijn aanvraag staat. Wanneer er op bepaalde momenten aanvullende gegevens of documenten nodig zijn, dan kan de woningzoekende die zelf uploaden.

Hoe wordt geborgd dat de urgentieaanvragen voldoen aan wet- en regelgeving?

De (lokale) wet- en regelgeving wordt geborgd in ons Urgentiesysteem. We richten dit systeem namelijk zo in dat alle regels automatisch worden toegepast.

Hoe makkelijk kunnen gemeenten en corporaties samenwerken binnen hetzelfde systeem?

Heel eenvoudig. Verschillende organisaties werken samen binnen ons Urgentiesysteem. Met een eigen inlog, eigen rechten en rollen krijgen ze inzage in de gegevens die voor hen belangrijk zijn. Per processtap kan iemand iets anders zien en doen, precies afgestemd op wat dan nodig is.

Hoe helpt het digitale urgentieproces bij het verbeteren van de communicatie met woningzoekenden?

Dankzij het digitale urgentiesysteem kunnen woningzoekendenhun aanvraag gemakkelijk online volgen via een persoonlijke Mijn-omgeving. Ditbiedt hen meer controle en transparantie over het proces. Bovendien kunnen jemedewerkers efficiënter communiceren met aanvragers door middel vanautomatische updates en meldingen, waardoor de algehele klanttevredenheid wordtverhoogd.

Hoe kan het gebruik van een digitaal urgentieproces mijn corporatie helpen?

Door ons volledig digitale proces te gebruiken, kunnencorporatiemedewerkers efficiënter werken en de bureaucratische rompslompverminderen. Het systeem automatiseert stappen zoals het ontvangen vanaanvragen, documentatiebeheer en communicatie met aanvragers, waardoor tijdwordt bespaard en processen transparanter worden.