Power to the woningzoekende

Met Embrace Woonruimteverdeling heb je een woonruimteverdeelsysteem in handen waarmee je sneller woningen, short-stay-woningen en studentenhuisvesting kunt verhuren. Jij geeft aan waar de verhuur aan moet voldoen en de rest wordt automatisch geregeld.

65+ organisaties werken dagelijks met Embrace Woonruimteverdeling

Alles voor woningzoekenden en corporaties

op één centrale plek

Verdeel op een eerlijke en makkelijke manier woningen

Met Embrace Housing verdeel je op een eerlijke en eenvoudige manier je woningen. Combineer sociale huur, middenhuur en vrije sector huur met alle verdeelmodellen. Maak je advertentie en de rest wordt automatisch geregeld. Van groepsaanbieding tot directe bemiddeling. En alles wat daar tussen zit.

Gebruiksvriendelijke portalen

Dankzij onze mobile-first portalen hebben woningzoekenden een app-beleving zonder dat ze een app nodig hebben. Het woningaanbod is volledig op hen afgestemd, passend bij wensen, inkomen, huishouden en slaagkans. Zo ondersteunen we woningzoekenden actief op weg naar hun nieuwe woning, terwijl ze zelf aan het roer staan.

Urgentieaanvragen efficiënt verwerken

Ons unieke Urgentiesysteem helpt gemeenten en woningcorporaties om urgentieaanvragen efficiënt te verwerken: transparant, zorgvuldig en volledig digitaal.
Van intake tot besluitvorming: elke stap is inzichtelijk en afgestemd op wet- en regelgeving. Bespaar tijd, minimaliseer fouten en geef woningzoekenden met een urgente hulpvraag de aandacht die ze verdienen.

Flexibele huisvesting met maximale efficiëntie

Het Short stay platform is speciaal ontwikkeld voor woningcorporaties en onderwijsinstellingen die tijdelijke woonruimte aanbieden. Bijvoorbeeld aan (internationale) studenten. Van aanmelding, ondertekening en betaling tot sleuteloverdracht: het hele proces verloopt gestroomlijnd en digitaal. Zo houd je grip op de planning én bied je flexibele huisvesting met maximale efficiëntie.

Snel, transparent en betrouwbaar toewijzingsproces

Embrace ontwikkelde als eerste in Nederland de Digitale inkomensverklaring. Woningzoekenden delen hun inkomensgegevens eenvoudig met hun DigiD via MijnOverheid. Dit zorgt voor een sneller, veiliger en minder foutgevoelig toewijzingsproces. Geen papieren documenten meer, maar een volledig digitaal en wettelijk geborgd proces: efficiënt voor woningcorporaties, prettig voor huurders.

Door de kansen voor digitalisering met beide handen te pakken, kunnen wij als Kennemer Wonen efficiënter werken en huurders waar nodig persoonlijk ondersteunen.

Anja van Burgsteden
,
Adviseur Informatiemanagement
Lees het hele verhaal

Wat anderen zeggen

over Embrace Housing

Merkbaar meerwaarde leveren voor woningzoekenden met de digitale inkomensverklaring

Steeds vaker maken woningcorporaties gebruik van externe koppelingen om data buiten hun organisatie te gebruiken in hun eigen processen. De intrede van de digitale inkomensverklaring (DIV) is daar een mooi voorbeeld van. Wat betekent de komst van de DIV voor woonruimtebemiddeling en hoe reageren woningzoekenden hierop? Een interview met Maaskoepel.

Embrace implementeert als eerste de Digitale Inkomensverklaring in samenwerking met Maaskoepel

Als voorloper in innovatie en efficiëntie gaan we als eerste in Nederland live met de officiële Digitale Inkomensverklaring, in nauwe samenwerking met Maaskoepel. Dit markeert een tijdperk van moeiteloze, veilige en snelle gegevensuitwisseling tussen woningzoekenden en -corporaties.

SSH& maakt het de student gemakkelijker bij het vinden van een kamer

De Gelderse studentenhuisvester SSH& besloot om het anders aan te gaan vliegen bij het verdelen van hun woningen en kamers. Waar eerder een woonruimte aan studenten werd toegekend op basis van inschrijftijd, gebeurt dat nu op basis van loting. Zo’n grote verandering heeft natuurlijk nogal wat voeten in de aarde. Deze innovatieve stap naar een eerlijker woonruimteverdeelsysteem is bereikt met behulp van Embrace Housing.

Gratis demo aanvragen

Vraag nu een demo aan en ontdek waarom al meer dan 400+ organisaties voor Embrace hebben gekozen.

Rondleiding op maat
60 minuten
Online of fysiek

Direct contact

Liever iemand in het echt spreken? Neem dan gerust contact op met onze specialisten!

Vaak aan ons

gevraagd

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!

Is het Urgentiesysteem gekoppeld aan het woonruimteverdeelsysteem?

Ja! De uitkomst van de urgentieaanvraag wordt automatisch verwerkt in ons Housing woonruimteverdeelsysteem. Zo kan de woningzoekende na toekenning direct aan de slag om met voorrang op woningen te reageren. We bieden een API aan waarop andere woonruimteverdeelsystemen kunnen aansluiten, zodat een urgentie bijvoorbeeld ook in het WBS van Zig of in WoningNet kan worden verwerkt.

Hoe worden woningzoekenden met urgentie op de hoogte gehouden van hun aanvraag?

Woningzoekenden kunnen eenvoudig via hun Mijn-omgeving een urgentie aanvragen en volgen. Met een overzichtelijk stappenplan en eventuele betalingen, ziet hij precies hoe het met zijn aanvraag staat. Wanneer er op bepaalde momenten aanvullende gegevens of documenten nodig zijn, dan kan de woningzoekende die zelf uploaden.

Hoe wordt geborgd dat de urgentieaanvragen voldoen aan wet- en regelgeving?

De (lokale) wet- en regelgeving wordt geborgd in ons Urgentiesysteem. We richten dit systeem namelijk zo in dat alle regels automatisch worden toegepast.

Hoe makkelijk kunnen gemeenten en corporaties samenwerken binnen hetzelfde systeem?

Heel eenvoudig. Verschillende organisaties werken samen binnen ons Urgentiesysteem. Met een eigen inlog, eigen rechten en rollen krijgen ze inzage in de gegevens die voor hen belangrijk zijn. Per processtap kan iemand iets anders zien en doen, precies afgestemd op wat dan nodig is.

Hoe werkt de communicatie met woningzoekenden vanuit het systeem?

Superhandig! De meeste communicatie verloopt namelijk automatisch. In alle belangrijke processtappen ontvangt de woningzoekende automatisch een e-mail én een melding in zijn Mijn-omgeving. Stuur je liever een brief? Dan ondersteunen we dat ook met onze unieke Brievenmanager.

Hoeveel handmatig werk scheelt het gebruik van dit systeem in de praktijk?

Met onze standaardkoppelingen hoef je niets meer over te typen. Dat scheelt je zeker twintig minuten per woning. Ons automatisch aanbiedproces zorgt ervoor dat een weigering of afwijzing je per kandidaat minstens vijftien minuten tijdswinst oplevert.

Kan Embrace Housing gekoppeld worden aan onze bestaande systemen (zoals ERP of zaaksysteem)?

Jazeker! We hebben standaard VERA-koppelingen met alle ERP-systemen in de markt. Daarnaast koppelen we met cartotheken, fotobibliotheken en energiesystemen. We halen data op uit de bron en schrijven gegevens weg op de plek waar ze horen.

Moet ik als corporatie mijn huidige processen helemaal aanpassen om met Embrace Housing te werken?

Nee, dat is niet nodig! Embrace Housing is er om jouw processen te ondersteunen, van begin tot eind. We bieden alle verdeelmodellen aan en richten processtappen in die bij jou passen.

Hoe verschilt Embrace Housing van andere woonruimteverdeelsystemen?

Embrace Housing stelt de woningzoekende én de medewerker voorop. We geven de woningzoekende echt inzicht in het proces, zodat hij precies weet waar hij aan toe is na het reageren op een woning. Transparantie en duidelijkheid staan daarbij voorop, zodat er geen valse hoop ontstaat. En voor de medewerker zorgen wij ervoor dat alles wat automatisch kan, ook daadwerkelijke automatisch gebeurt. Zo krijgt hij meer tijd en aandacht voor de woningzoekende.