Steeds meer bedrijven en organisaties stappen over naar een social intranet. Een intranet dat ervoor zorgt dat medewerkers efficiënter kunnen werken, productiever zijn, beter op de hoogte zijn wat er speelt en meer betrokken zijn bij de organisatie. Met behulp van een social intranet kun je eenvoudig samenwerken, met collega’s en met externen.
Om jou op weg te helpen bij de ontwikkeling of verdere uitrol van een social intranet hebben wij twee boeken uitgegeven.
Hopelijk inspireren deze boeken je en helpen ze jouw organisatie bij de ontwikkeling van een succesvol social intranet.
In 7 stappen naar een succesvol social intranetÂ
In dit boek beschrijven wij de 7 stappen die wij zelf doorlopen in trajecten met onze klanten. We hebben daarom bij elke stap ter inspiratie een klantinterview opgenomen. In dit boek proberen we een balans te vinden tussen concrete informatie en tips enerzijds en antwoorden op wat meer abstracte ‘waarom’-vragen anderzijds. De eerste druk van dit boek kwam uit in maart 2014 en ondertussen bleef de wereld veranderen. Daarom is het nu, maart 2016, tijd voor een herziening.
Social werkt
7 experts op het gebied van social technologie geven je hun visie op de kracht van verandering. Welke rol speelt social in organisaties van nu en in de toekomst?
Als denkleider op het gebied van social intranet bestond de behoefte om ideeën en visies op gebied van social technologie te bundelen. Samen met mensen waar we graag mee samenwerken hebben we deze visies vastgelegd in dit boek.
Download gratis het e-book: In 7 stappen naar een succesvol social intranetÂ
Download gratis het e-book: Social werkt
Inhoudsopgave In 7 stappen naar een succesvol social intranetÂ
Inleiding
Tijden veranderen
Waarom dit boek?
Op weg naar een social intranet
Stap 1: De eerste stappen
Interview: Petra Berrevoets, gemeente Rotterdam
Stap 2: Ontmoet de toekomstige gebruiker
Interview: Anne Zantinge, Opella
Stap 3: bepaal inhoud en structuur
Interview: Silvia van der Heiden, VPRO
Stap 4: Breng de techniek in kaart
Interview: Sjoukje Stuurman, gemeente Zeist
Stap 5: Faseer de bouw
Interview: Geertje Wilzing, Gezondheidscentrum Asielzoekers
Stap 6: Zorg dat het werkt
Interview: Mieke Rep, Daphne Lugtenberg, Meldkamer Noord-Nederland
Stap 7: Van project naar beheer
Interview: Kim Peters, Ziekenhuisgroep Twente
Dankwoord
Wie zijn wij
Inhoudsopgave Social werkt
1. Inleiding
2. De veranderkracht van social
Door: Michael Meyer van Orange Otters
3. Social in het dagelijks werk
Door: Jean Pierre Martens van Mixit
4. Draagvlak voor verandering met social
Door: Tom Rijks van Innopay
5. Gemeenten gaan samen social
Door: Brenna Christiaan van SIM-groep
6. Social en dienstverlening
Door: Martijn Weesjes van Umbrella
7. Verbinden van kennis en ervaring door social
Door: Frank Smit van EmbraceSBS
8. Social en kennismanagement
Door: Marie van Linschoten van EmbraceSBS
Dankwoord & Wie zijn wij