Make the urgency process transparent

Eliminate the bureaucratic hassle and impossible hoops that prospective tenants have to jump through! Make the entire urgency process easier for your future tenants and your employees.

Fully digital

The entire process is fully digitally supported.

Everything insightful

Every step in the process is logged automatically.

Own direction

Home seekers can make a request via their My environment.

Automatische koppeling

De urgentie-aanvraag wordt automatisch geregistreerd.

Woonurgentie? Zo aangevraagd!

Help de aanvrager te controleren of hij/zij aan alle voorwaarden voor het aanvragen van woonurgentie bij jouw corporatie voldoet. Zo vallen het gros van de aanvragen die geen kans hebben op tijd af.

Eigen regie voor woningzoekende

Woningzoekenden kunnen gemakkelijk zelf een aanvraag voor woonurgentie doen via hun Mijn-omgeving. Ook kunnen ze daar de betaling voor de aanvraag voldoen, documenten aanleveren en het hele proces volgen.

What others say

over Embrace Woonruimteverdeling

Delivering noticeable added value for home seekers with the digital income statement

Housing associations are increasingly using external links to use data outside their organization in their own processes. The introduction of the digital income statement (DIV) is a good example of this. What does the arrival of the DIV mean for housing mediation and how do home seekers respond to this? An interview with Maaskoepel.

Embrace is the first to implement the Digital Income Statement in collaboration with Maaskoepel

As a forerunner in innovation and efficiency, we are the first in the Netherlands to go live with the official Digital Income Statement, in close cooperation with Maaskoepel. This marks an era of effortless, secure and fast data sharing between home seekers and corporations.

SSH& makes it easier for students to find a room

The Gelderland student housing provider SSH& decided to take a different approach when it comes to distributing their homes and rooms. Where a living space was previously granted to students based on registration time, this is now done by lottery. Of course, such a big change takes quite a few feet in the earth. This innovative step towards a fairer living space distribution system was achieved with the help of Embrace Housing.

Often to us

solicited

Is your question not listed? Then feel free to contact us!

Is het Urgentiesysteem gekoppeld aan het woonruimteverdeelsysteem?

Ja! De uitkomst van de urgentieaanvraag wordt automatisch verwerkt in ons Housing woonruimteverdeelsysteem. Zo kan de woningzoekende na toekenning direct aan de slag om met voorrang op woningen te reageren. We bieden een API aan waarop andere woonruimteverdeelsystemen kunnen aansluiten, zodat een urgentie bijvoorbeeld ook in het WBS van Zig of in WoningNet kan worden verwerkt.

Hoe worden woningzoekenden met urgentie op de hoogte gehouden van hun aanvraag?

Woningzoekenden kunnen eenvoudig via hun Mijn-omgeving een urgentie aanvragen en volgen. Met een overzichtelijk stappenplan en eventuele betalingen, ziet hij precies hoe het met zijn aanvraag staat. Wanneer er op bepaalde momenten aanvullende gegevens of documenten nodig zijn, dan kan de woningzoekende die zelf uploaden.

Hoe wordt geborgd dat de urgentieaanvragen voldoen aan wet- en regelgeving?

De (lokale) wet- en regelgeving wordt geborgd in ons Urgentiesysteem. We richten dit systeem namelijk zo in dat alle regels automatisch worden toegepast.

Hoe makkelijk kunnen gemeenten en corporaties samenwerken binnen hetzelfde systeem?

Heel eenvoudig. Verschillende organisaties werken samen binnen ons Urgentiesysteem. Met een eigen inlog, eigen rechten en rollen krijgen ze inzage in de gegevens die voor hen belangrijk zijn. Per processtap kan iemand iets anders zien en doen, precies afgestemd op wat dan nodig is.

How does the digital urgency process help improve communication with home seekers?

Thanks to the digital urgency system, home seekers can easily follow their request online via a personal My environment. This offers them more control and transparency over the process. In addition, your employees can communicate more efficiently with requesters through automatic updates and notifications, increasing overall customer satisfaction.

How can using a digital urgency process help my corporation?

By using our fully digital process, corporate employees can work more efficiently and reduce bureaucratic red tape. The system automates steps such as receiving requests, documentation management, and communicating with applicants, saving time and making processes more transparent.