Het was een bijzondere editie dit jaar, want vorig jaar was alles online. Voor ons betekende dat flink uitpakken geblazen, zowel met de stand als met onze mooie oplossingen voor woonruimteverdeling met Embrace Housing en het vernieuwde Embrace Customers. Eindelijk weer een fysiek evenement, waar je écht contact kan maken met de bezoekers. Dat moest toch een beetje gevierd worden.
Dat lukte, want de sfeer op CorporatiePlein was erg goed, weer als vanouds zelfs. De hele dag hebben we drukte gehad op onze stand. Eigenlijk zijn we doorlopend in gesprek geweest met nieuwsgierige corporaties, zoals ook al op onze LinkedIn te zien was. En ook al waren er dit jaar geen kennissessies op vaste tijden, toch hadden we zelfs momenten dat er een stormloop was. We rolden van de ene sessie in de andere. Heerlijk.
Onze aankondiging geeft al een voorproefje van onze stand.
Zoveel mensen, zoveel verschillende gesprekken
We zagen clubjes collega’s gericht informatie bij ons komen ophalen. Die hebben van tevoren al bedacht waar ze precies langs gaan, welke stands ze willen bezoeken en wat ze dan willen weten. Ook waren er bezoekers die een paar keer rondlopen, links en rechts een beetje snuffelend, en zo voor het eerst kennis maken met Embrace. Uiteraard konden ook zij rekenen op een warm welkom van onze mensen.
Door de verscheidenheid aan bezoekers waren ook de gesprekken heel afwisselend. De ene keer wisselen we mooie verhalen uit over wat we allemaal zien gebeuren in de markt; de andere keer loopt een klant van ons langs en grijpen we de gelegenheid met beide handen aan om weer eens in 3D bij te praten over de laatste stand van zaken. We spreken over problemen waar men tegenaan loopt, oplossingen die ze zoeken of dingen die ze missen. Eén ding hebben al deze verschillende gesprekken met elkaar gemeen: ze inspireren.
Onze look books werden meteen uit de goodiebag gevist en op de stand ingekeken.
Een bron van inspiratie voor ontzorgen
En inspiratie opdoen, dat kon bij onze speelse stand naar hartenlust. Hier presenteerden wij onze nieuwe Embrace Customers, dé software die zorgt voor klantgerichte, digitale dienstverlening. Slimme techniek vormt hierin de basis.
Met omnichannel klantcontact zorgen we ervoor dat klanten van onze klanten altijd dezelfde fijne beleving hebben, ongeacht via welk kanaal ze contact zoeken. Daarnaast hebben we een conversational AI-oplossing laten zien, waarmee je een conversational selfservice voor je website bouw of een superslimme chatbot. Ook geven we ruimte voor de zelfraadzaamheid van de klanten van onze klanten door middel van selfservicescenario’s, zodat zij meer mogelijkheden krijgen om zelf zaken te regelen. Dit alles uiteraard met behoud van kwaliteit en service.
Dat ontzorgen van onze klanten met behulp van slimme techniek spreekt erg tot de verbeelding, hebben we gemerkt. Bezoekers aan onze stand waren erg enthousiast, vooral over de selfservice designer: ze voelden zich erg geholpen met de mogelijkheden van ons vernieuwde Customers. Veel van onze klanten zijn ook erg benieuwd naar de nieuwe koppeling die we hebben met Facebook Messenger en daardoor ook naar andere contactkanalen.
Op zulke momenten merk je toch echt wel de meerwaarde van een fysiek evenement. De gesprekken zijn echter, je vraagt makkelijker door en krijgt een beter gevoel voor wat onze software precies doet als je deze zelf in actie ziet. Kortom, de interactie is veel levendiger én leuker. Bij een online evenement waai je immers niet zo even gauw aan als je nieuwsgierig naar iets bent.
Een tipje van onze Suite-sluier
Want naast ons nieuwe Customers waren sommige bezoekers ook nog benieuwd naar iets anders. Iets waarover ze in de wandelgangen al wat hadden gehoord. Dat is onze nieuwe Embrace Suite, het platform waarop al onze producten samenkomen.
We waren al goed op voorbereid op deze nieuwsgierigen, want in elke goodiebag prijkte een prachtig look book. Hierin staan de meest opvallende features op een rijtje, want we willen natuurlijk graag laten zien hoe wij het verschil kunnen maken voor onze klanten. Bijvoorbeeld altijd en overal toegang tot de benodigde gegevens, niet alleen omdat onze Suite vanaf het allereerste concept ontworpen is voor gebruik op mobiele apparaten, maar ook omdat het standaard op elk apparaat werkt.
Alles in onze nieuwe Suite draagt uiteraard bij aan dat wat we het allerbelangrijkst vinden in onze software en wat onze klanten van ons gewend zijn: ruimte maken voor mensenwerk.
Tot volgend jaar!
We hebben dan ook erg genoten van deze editie van CorporatiePlein. Doordat we elkaar weer in levenden lijve zagen was het de perfecte gelegenheid om volle aandacht te geven aan de human in onze human cloud. Tot volgend jaar!