Verbeter online dienstverlening: luister meer en push minder

We willen tevreden en loyale klanten. En we kunnen digitale middelen gebruiken als een manier om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen en om onze organisatie verder te ontwikkelen. Maar hoe zorg je nu voor een optimale dienstverlening richting klanten?

Volledig verslag op Frankwatching

In mijn artikel op Frankwatching doe ik verslag van enkele expertsessies en praktijkcases op het (uitverkochte) HartmanEVENT van 9 oktober 2014, die je hopelijk inspireren bij het optimaliseren van de dienstverlening van jouw organisatie. Het thema van de dag is ‘Listen to your audience’, want volgens organisator Erik Hartman ‘zijn er maar weinig websites die écht luisteren naar wat de doelgroep wil’.

Wie ooit zijn mailadres heeft gegeven aan Booking.com en dagelijks één of twee e-mails krijgt met aanbiedingen van bestemmingen waar je net bent geweest, begrijpt het verschil tussen écht luisteren naar de behoefte van je klant en het pushen van je eigen aanbod.

Praktijkcase: optimaliseren dienstverlening Accolade

Ook woningcorporatie Accolade was uitgenodigd op het HartmanEVENT 2014 om haar visie op dienstverlening te presenteren en het prijswinnende social intranet (van Embrace) te laten zien. Accolade heeft dit jaar namelijk een Gold Award gewonnen tijdens de Intranet Innovation Awards 2014.

Doordat de woningcorporatiesector onder druk staat en Accolade toch invulling wilde geven aan hun visie ‘helemaal je eigen plek’ en aan het centraal stellen van de klant, moesten zij hun dienstverlening optimaliseren, aldus Hiltsje Rinsma.

Accolade heeft dit gedaan door het KCC van Umbrella op een innovatieve manier te verbinden met de rest van de organisatie. Met behulp van social taskmanagement worden taken op transparante wijze doorgezet van het KCC naar het intranet en kunnen collega’s samenwerken binnen zaken en processen.

Integratie klantportaal met intranet en KCC

Op dit moment zijn wij samen met Accolade bezig om ook het klantportaal op de website (‘MijnAccolade’) te verbinden met het intranet en KCC, om zo klantprocessen nog efficiënter te laten verlopen.

Meer weten?

Wil je nog meer lezen over het HartmanEVENT 2014? Lees dan het volledige verslag op Frankwatching.

Wil je Embrace liever van binnen bekijken? 

Meer weten over dit onderwerp?

Vraag het onze specialisten!
No items found.