Online samenwerken: met een social intranet lukt het

De coronacrisis heeft samenwerken een andere dimensie gegeven. Het heeft zich verplaatst van kantoren naar een online omgeving. Hoe blijf je daarin als organisatie goed functioneren? Met een tijdelijk, snel in gebruik te nemen social intranet biedt Embrace uitkomst.

Wat doe je als organisatie als er plotseling een virus uitbreekt? Hoewel je die vraag misschien wel eens door je hoofd hebt laten spelen, bleef hij altijd hypothetisch. Plotseling veranderde dat en zaten we met z’n allen in een nieuwe realiteit. Eentje waarin organisaties vooral vanuit huis en online opereren.

Hoe blijf je in deze situatie goed samenwerken? Hoe zorg je dat de onderlinge communicatie goed verloopt? En hoe hou je medewerkers betrokken?

Geen tijd voor een nieuw intranet

Het snelste antwoord op die vraag: neem een social intranet. Een klein probleem daarbij is dat je dat niet even tussen de bedrijven door doet. Een intranet opzetten en in gebruik nemen kost tijd.

Je moet er goed over nadenken, het nodige onderzoek doen, een businessplan opstellen, de juiste mensen erbij betrekken en er ook nog eens budget voor hebben. Om maar eens een paar obstakels te noemen. En laat je voor al die dingen nu juist helemaal geen tijd hebben. Je organisatie ligt misschien gedeeltelijk op z’n gat, en je wilt zo snel mogelijk de boel weer op orde hebben.

Daarbij komt dat je in een onzekere tijd als deze geen overhaaste beslissingen wilt nemen met onbekende gevolgen voor de langere termijn. Dus: dan maar geen nieuw intranet.

Maar wacht heel even.

Een intranet in twee dagen

Goed kunnen samenwerken is ook (of misschien juist) in tijden van crisis noodzakelijk. Het laatste wat je wilt is dat collega’s de connectie met elkaar, met hun werk en met je organisatie verliezen.

We begrijpen de ernst van de situatie maar al te goed. Daarom stellen we bij wijze van spoedoplossing een basisversie van Embrace Social beschikbaar, onder een tijdelijke licentie van een half jaar. Een social intranet light, dat je binnen twee dagen in gebruik kunt nemen.

Het spoedplatform heeft alle functies die het reguliere social intranet van Embrace ook heeft. Zo hebben gebruikers er een persoonlijk profiel en bepalen ze zelf voor een groot deel hun instellingen. Op het platform werk je samen met behulp van groepen, deel je bestanden en maak je gezamenlijk gebruik van de kennis die er binnen je organisatie aanwezig is. Omdat je eenvoudig overlegt en informatie deelt, wordt ook het maken van weloverwogen beslissingen makkelijker.

Breng de digitale flow op gang

Met de basisversie van Embrace Social krijg je de beschikking over een tijdelijk platform. Je kunt het gedurende zes maanden gebruiken, zodat je ruim de tijd hebt om de digitale flow binnen je organisatie op gang te brengen.

Op basis van jouw huisstijl en standaard templates geven we je social intranet vorm. We verzorgen ook de hosting voor je. Nadat we je huisstijlgegevens en het template hebben ontvangen, kan je digitale werkomgeving in twee dagen live. We geven je een online training om je de basisbeginselen van Embrace Social bij te brengen, zodat je beslagen ten ijs komt.

Samenwerken als nooit tevoren

Hoewel thuiswerken geen nieuw fenomeen is, is het nog nooit op zo’n grote schaal toegepast als nu. Voor veel organisaties is dat wennen. Embrace Social geeft je de mogelijkheid de verbinding sterk te houden. Niet alleen tussen werknemers en je organisatie, maar ook tussen collega’s onderling.

Embrace Social geeft je de mogelijkheid de verbinding sterk te houden

Met een digitaal platform hou je medewerkers betrokken bij wat er binnen je organisatie gebeurt. Ook als je elkaar niet kunt ontmoeten is samenwerken mogelijk – en hoe!

Zes maanden – of langer

Mocht je na zes maanden (of eerder) dusdanig overtuigd zijn dat je wilt overstappen naar het volledige social intranet van Embrace, dan kan dat. We gaan dan uitgebreid met je in gesprek om het tijdelijke platform uit te bouwen.

Vind je het na zes maanden mooi geweest? No hard feelings. We kunnen documenten en pagina’s uit het platform voor je exporteren, zodat je ze ook daarna nog tot je beschikking hebt. Uiteraard kan alle informatie naderhand ook vernietigd worden: jij blijft als opdrachtgever de eigenaar van alle content.

Benieuwd of de basisversie van Embrace Social iets voor jouw organisatie is? Probeer de demo en ontdek het direct!

Wat krijg je?

Met de basisversie van Embrace Social krijg je:

  • Alle (interne) collega’s op één platform
  • Persoonlijke profielen en instellingen
  • Samenwerken, kennis en documenten delen in groepen
  • Chatten (een-op-een of in een groep)
  • Een gepersonaliseerde startpagina met widgets naar keuze
  • Zoekfunctionaliteit door het gehele platform
  • De mogelijkheid tot vooraf importeren van gebruikers en groepen

Wil je Embrace liever van binnen bekijken? 

Meer weten over dit onderwerp?

Vraag het onze specialisten!
No items found.