Skip to content

Klantportaal functionaliteiten

Embrace Portals biedt klanten de mogelijkheid zaken direct te regelen via de website en geeft hen inzicht in gegevens, transacties en eerdere contactmomenten. Hieronder vind je de voornaamste functionaliteiten.

Self-service-scenario's

Zelf regelen
Binnen het online klantportaal Portals kunnen klanten vele zaken zelf regelen. Met de selfservice scenario designer is het mogelijk om eenvoudig verschillende scenario’s voor de klant te ontwerpen. Hierbij kun je denken aan het proces rondom het indienen van een reparatieverzoek of het opzeggen van de huur.
Embrace-Portals-Wat-kan-het-allemaal-zaken

Track-and-trace

Altijd op de hoogte
Nadat de klant een aanvraag of verzoek heeft ingediend, valt met behulp van track-and-trace de status rondom deze aanvraag of dit verzoek continu te volgen. Deze informatie wordt op een overzichtelijke tijdlijn gepresenteerd.

Chat

Automatisch doorschakelen
In het klantportaal zit een chatfunctie verwerkt. Vragen die de klant hierin stelt, worden in eerste instantie op basis van de geïntegreerde kennisbank beantwoord. Mocht dit ‘standaard’ antwoord de vraag niet voldoende beantwoorden, dan vindt er automatisch doorschakeling plaats naar een medewerker.

Afgestemd op de klant

Klantherkenning (personalisatie)

Doordat de klant binnen het portaal herkend wordt, is bepaalde informatie voor hem of haar nog sneller toegankelijk. De gehele omgeving is op dat moment op de klant afgestemd.

Gepersonaliseerde antwoorden

Binnen het klantportaal is alle getoonde informatie op de situatie van de klant afgestemd. Dit is onder andere van invloed op de antwoorden bij veelgestelde vragen, maar ook bij het doen van een aanvraag.

Mijn omgeving

Iedere klant beschikt over een zogenaamde ‘Mijn-omgeving’. Hierin zijn persoonlijke informatie, contract- en financiële gegevens inzichtelijk. Dit is met andere woorden de persoonlijke startpagina van de klant.

Duidelijk ontwerp

Portaal volledig geïntegreerd in de website

Het klantportaal is volledig geïntegreerd in de website van de organisatie. Hierdoor merkt de bezoeker geen verschil tussen website en portaal.  

Widgets

Met behulp van widgets is het mogelijk om het klantportaal naar wens in te richten. Op een simpele plug-and-play wijze geef je de verschillende pagina’s vorm. Denk hierbij aan bijvoorbeeld FAQ’s bovenin en gerelateerde links in de zijbalk.

Kennis ligt aan de basis

Kennisbank

Binnen Portals werk je met de kennisbank. Dit is een database met antwoorden op veelgestelde vragen. De standaard database is al zeer uitgebreid, maar kan zelf organisatie-specifiek worden aangepast of uitgebreid.

Uitgebreide synoniemenlijst

In de kennisbank zit een uitgebreide synoniemenlijst omsloten. Mocht een klant een vraag stellen met bijvoorbeeld ‘ruit’ in plaats van ‘raam’, dan worden alsnog de relevante antwoorden getoond.

De kracht van Embrace Portals zelf ervaren?

Vraag vrijblijvend een demo aan