Skip to content

Wat kan het allemaal?

Benieuwd hoe het sociale intranet – Embrace Workspace – overheidsorganisaties en hun medewerkers ondersteunt bij de dagelijkse werkzaamheden? Hieronder vind je een overzicht van de voornaamste functionaliteiten.

Samenwerken in groepen

Met professionals van binnen of buiten de organisatie
Samenwerken op Embrace gebeurt voornamelijk in ‘Groepen’. Hierbij kun je denken aan groepen voor afdelingen, voor specifieke projecten of groepen met een sociaal karakter. Laat ook externen aan deze groepen deelnemen door ze als gastgebruiker toe te voegen.
Workspace - Wat kan het allemaal
Embrace Overheid

Samenwerk je beter

Documenten uploaden
Binnen deze groepen is het mogelijk om documenten en bestanden te uploaden. Op die manier heeft iedereen in de groep toegang tot de meest recente versie van een bepaald document en open je het gelijk met Microsoft 365. Raadpleeg het bestand in Embrace door middel van de handige previewer.

Werk locatie-onafhankelijk

Altijd en overal toegang tot het social intranet
Met Workspace werk je vanuit de cloud. Met de app, je laptop of desktop heb je altijd en overal toegang tot het social intranet. Waar je ook bent, je kunt altijd samenwerken met collega’s, documenten raadplegen en kennis delen.
Oplossingen - Woningcorporaties - Maak kennis met

Afdelingsoverstijgend samenwerken

Afdelings-overstijgend samenwerken

Pages en versiebeheer

Binnen groepen is het mogelijk om een ‘page’ aan te maken. Ook binnen zo’n page kun je eenvoudig met elkaar samenwerken, bijvoorbeeld aan een presentatie. Met de WYSIWYG-editor zie je gelijk hoe het eruit komt te zien en dankzij versiebeheer zie je snel wie welke aanpassingen heeft gedaan.

Planner

Met behulp van de ‘planner’ – ook weer onderdeel van een ‘groep’ – kun je voor alle groepsleden afspraken inplannen, taken aanmaken of bepaalde mijlpalen vastleggen.

Social Task Management

Voor het delegeren van taken binnen je organisatie gebruik je Social Task Management. Hiermee kunnen collega’s taken delegeren. Ze worden op die manier zelf verantwoordelijk voor het oppakken, bewaken en oplossen van die taken.

Microsoft 365-integratie

Embrace integreert met Microsoft 365. Embrace en Microsoft 365 vormen samen een volledige digitale werkplek. Embrace als persoonlijke startpagina op maat. Office 365 als uitgebreide gereedschapskist om digitaal samen te werken. Lees hier meer over de integratie.

Altijd op de hoogte

Nieuws

Al het organisatienieuws vind je op een centrale plek. Bepaal als organisatie zelf hoe prominent en waar het ‘nieuwsblok’ getoond wordt. Gebruikers kunnen zelf instellen voor welk (organisatie-) nieuws zij zich aan- of afmelden. Dit gebeurt aan de hand van tags en nieuwsfilters.

Weten en regelen

Het weten- en regelen-gedeelte is een overzicht van verschillende thema’s en onderwerpen die voor de organisatie belangrijk is. Medewerkers klikken dankzij de logische structuur (kruimelpad) of A tot Z-overzicht snel naar de juiste informatie.

Agenda

De agenda vind je terug op de persoonlijke startpagina. Het biedt een overzichtelijk lijstje van aankomende evenementen. De agenda-items voeg je toe via het contentsysteem. De evenementen-module biedt nog meer mogelijkheden: zo kun je instellen hoeveel mensen er kunnen meedoen, reservelijsten instellen, monitoren en actief informatie delen met de deelnemers.

Zoeken

Binnen Embrace zoek en vind je eenvoudig informatie, berichten, collega’s en documenten. Ook documenten met een bepaalde zoekterm in de titel of in de tekst worden gevonden.

Social Analytics

Ben je als beheerder benieuwd hoe het social intranet gebruikt wordt? Daar kun je achter komen dankzij de Social Analytics-functie. Hiermee zie je meteen welke functies populair zijn en voor welke er nog ruimte voor verbetering is. Verbind ook Google Analytics, Matomo en PowerBI.

Persoonlijk startpagina

Persoonlijke tijdlijn

De persoonlijke tijdlijn toont relevante berichten die door jou en door jouw collega’s zijn gepost. Dit kunnen berichten zijn gericht aan de gehele organisatie, maar ook berichten in groepen waar jij lid van bent.

Widgets

De startpagina kun je naar voorkeur inrichten met widgets. Een widget is een mini-applicatie met een beperkte functionaliteit die je snel toegang geeft tot belangrijke informatie. Het social intranet van Embrace biedt gebruikers meer dan 25 applicaties om het dashboard nog persoonlijker te maken.

Profiel

Zorg voor een goed gevuld profiel. Zo weten collega’s precies wie je bent en wat je kunt. Bovendien ben je zo vindbaar op bepaalde trefwoorden via de Embrace-zoekfunctie.

De kracht van Embrace zelf ervaren?

Vraag vrijblijvend een demo aan