Ben je betrokken bij het intranet van een overheidsorganisatie? Dan is het event ‘Intranet bij de Overheid’ echt iets voor jou. De bijeenkomst op 14 maart 2019 is kleinschalig en praktijkgericht. We beginnen met een interessante keynote presentatie over de 5 pijlers van een effectief intranet bij overheidsorganisaties. Vervolgens zijn er interactieve sessies over thema’s zoals kennis delen, de realisatie van een nieuw intranet en adoptie. Ook geven webmasters van verschillende overheden een presentatie over hun sociaal intranet. Daaronder het ministerie van VWS, enkele gemeenten en een omgevingsdienst. Alle platformen kun je ook live bekijken.
De afgelopen jaren is er veel veranderd in de publieke sector. Van decentralisatie tot het ontstaan van nieuwe organisaties zoals de omgevingsdiensten. En van het doorbreken van silo’s tot intensieve samenwerking tussen verschillende overheden. Sociaal intranet is een tool die medewerkers en managers kan ondersteunen bij deze ontwikkelingen. Want een dergelijk platform maakt het eenvoudiger om kennis te delen en samen te werken. Tussen afdelingen en zelfs tussen verschillende organisaties. Maar hoe werkt dit in de praktijk? Wat werkt goed en waar liggen de valkuilen? Kom naar het event ‘Intranet bij de Overheid’ en je hoort de eerlijke verhalen. Ook krijg je tips & tricks uit de praktijk.
Sidney Poulissen van Gemeente Bodegraven-Reeuwijk vertelt over hoe de activiteit op het social intranet jaar na jaar toe neemt. Een jaar geleden lag het aantal actieve gebruikers op 48 procent. Nu is 60 procent van alle collega’s op het intranet actief: ze kijken regelmatig op het platform, plaatsen berichten en ‘liken’ berichten van anderen, waarbij het hoogtepunt gedurende het jaar lag op 68 procent! Wil je weten hoe? Kom dan naar de sessie van Sidney Poulissen & gemeente Bodegraven-Reeuwijk!