Schep Vastgoedmanagers zet in op ‘zorgeloos wonen’ met de inzet van Embrace CRM en Portals

Op de foto v.l.n.r.: Mark Spiering, Bert van Lunteren, Jelte Korf en Marion Gootzen

Oorspronkelijk verschenen op Rems.nl

Schep Vastgoedmanagers kiest voor de oplossingen van Embrace en zet in op het ecosysteem van Aareon. Met deze keuze wordt de dienstverlening van Schep verder gepersonaliseerd dankzij een omni-channel communicatiestrategie. Ook verwacht Schep efficiënter te kunnen werken door inzet van selfservices en datagedreven procesoptimalisaties.

Met ruim 35.000 beheerde woningen voor investeerders en VvE-beheerders, en 180 medewerkers is Schep Vastgoedmanagers een begrip in de vastgoedbranche. Vanuit de visie ‘zorgeloos wonen’ organiseert Schep de dienstverlening vanuit Zoetermeer en meerdere regiokantoren in het land. Bert van Lunteren (CEO Schep Vastgoedmanagers)

“Het ecosysteem is bepalend voor ons succes. Een optimale integratie tussen systemen zorgt voor een goede informatievoorziening richting huurders, opdrachtgevers en ketenpartners. Daarbij is het van belang dat de informatie beide richtingen op kan gaan. Daarom hebben we gekozen voor Embrace, dat naadloos integreert met ons ERP-systeem REMS.”

Mark Spiering (Directeur  Schep Vastgoed) voegt eraan toe: “Embrace is daarnaast mooi gereedschap voor onze medewerkers. Door het CRM-systeem ‘Embrace Customers’ zijn onze medewerkers volledig in control. We streven naar volledige transparantie in het proces naar alle stakeholders. De implementatie betekent een transitie voor onze gehele organisatie. Veel klantprocessen gaan we verder digitaliseren en automatiseren, daardoor krijgen we meer focus op uitzonderingen en maatwerk in onze dienstverlening.”

“We streven naar een hybride optimum van technologie en inzet van collega’s voor toegevoegde waarde voor onze opdrachtgevers en bewoners. We zetten software in voor procesautomatisering en kennismanagement. Daardoor kunnen we ons vastgoed steeds efficiënter beheren. Onze collega’s krijgen meer tijd om gepersonaliseerde en persoonlijke dienstverlening te leveren”, aldus Mark.

Volgens Bert van Lunteren is persoonlijke dienstverlening, naast de digitale ondersteuning, onderscheidend. “We spelen een centrale rol in de vastgoedketen omdat we in het verlengde van de  vastgoedeigenaren een directe relatie hebben met de huurders . We willen daarom een proactieve rol hebben in het realiseren van huurderstevredenheid en de bijbehorende woonbeleving. Inzicht en regie, zijn hierbij belangrijke sleutels”

In april start de implementatie van Embrace. Naast het CRM-systeem en het klantportaal zullen diverse communicatiekanalen worden ingericht. ‘Zorgeloos wonen!’ is weer een stap dichterbij.

Wil je Embrace liever van binnen bekijken? 

Meer weten over dit onderwerp?

Vraag het onze specialisten!
Jelte Korf
Business Development Manager