De mens achter de digitale werkplek
Sturen op gevoel en gedrag om adoptie te vergroten
Voorbij software, met oog voor mensen
Een succesvol social intranet heeft alles te maken met het gevoel en gedrag van mensen. In deze whitepaper staat de mens centraal. Zo bespreken we waarom sommige mensen een social intranet wél gebruiken en andere niet. Of waarom sommige mensen hun kennis delen, terwijl anderen die liever voor zichzelf houden.
Deze whitepaper bundelt de meest relevante onderzoeksinzichten die betrekking hebben op de adoptie van een social intranet. Die inzichten komen voort uit onderzoeken vanuit verschillende sociale wetenschappen én vanuit onderzoeken bij onze klanten. We laten het niet alleen bij interessante inzichten, maar volgen die op met praktische tips.
Deze whitepaper leert je:
- Hoe ons gevoel bij andere sociale media van invloed zijn op ons gevoel bij een social intranet, maar ook hoe je daar mee omgaat.
- Hoe groepsgedrag en kritische massa adoptie kunnen versnellen en tegenwerken, en hoe je daar je voordeel mee doet.
- Waarom het zo belangrijk is dat op een intranet ook over andere zaken dan werk gecommuniceerd mag worden, juist wanneer je wilt dat het intranet bijdraagt aan beter werken.
- Waarom het delen van kennis mensen kwetsbaar maakt, en hoe je kennisdeling makkelijker en aantrekkelijker kunt maken.
- Hoe organisatiecultuur en gedrag samenhangen, en hoe je aanstuurt op de meest gunstige cultuur op je social intranet.