Skip to content

Het complete urgentieproces digitaal en inzichtelijk

Weg met die bureaucratische rompslomp en onmogelijke hoepels waar een woningzoekende doorheen moet springen! Maak het hele urgentieproces makkelijker voor je toekomstige huurders én je medewerkers dankzij Embrace Housing Urgentie. 

Van a tot z gedigitaliseerd, automatisch en inzichtelijk, zodat niemand voor verrassingen komt te staan. 

Volledig digitaal

Het hele proces wordt volledig digitaal ondersteund.

Alles inzichtelijk

Elke stap in het proces wordt automatisch gelogd.

Eigen regie

Woningzoekenden kunnen via hun Mijn-omgeving een aanvraag doen.

Woonurgentie? Zo aangevraagd!

Woonurgentie? Zo aangevraagd!

Beslisboom op maat
Help de aanvrager te controleren of ie aan alle voorwaarden voor het aanvragen van woonurgentie bij jouw corporatie voldoet. Zo vang je het gros van die aanvragen die geen kans hebben op tijd af.
Eigen regie
Woningzoekenden kunnen gemakkelijk zelf een aanvraag voor woonurgentie doen via hun Mijn-omgeving. Ook kunnen ze daar de betaling voor de aanvraag voldoen, documenten aanleveren en het hele proces volgen.
Hulp bij aanvragen
Naast de woningzoekende zelf en jij als corporatie kunnen ook externe instanties een aanvraag voor woonurgentie starten. Denk bijvoorbeeld aan een blijf-van-mijn-lijfhuis, dat hun cliënten beter kan helpen door dit proces voor ze in gang te zetten.

Geïntegreerd of als standalone

Automatisch in Housing
Embrace Housing Urgentie sluit vanzelfsprekend naadloos aan op ons woonruimteverdeelsysteem. Is de urgentie toegekend en gebruik je Embrace Housing? Dan wordt het automatisch daar meegenomen.
Alleen het urgentiesysteem
Gebruik je geen woonruimteverdeelsysteem van Embrace? Geen zorgen: je kunt Embrace Housing Urgentie ook 'los' gebruiken. Deze koppel je op basis van (VERA-)standaarden met jouw woonruimteverdeelsysteem, zodat je op belangrijke momenten naadloos data kunt uitwisselen.
Annemieke en Freya

Alles inzichtelijk en toch privé

Volledig digitaal ondersteund
Het complete urgentieproces is gedigitaliseerd en verloopt automatisch, van a tot z. Zo is altijd alles inzichtelijk.
Automatische dossiervorming
Iedere stap in het urgentieproces wordt automatisch gelogd. Ook correspondentie die het systeem zelf verstuurd wordt er automatisch bij bewaard. Geen paniek dus als je aanvullend bewijs nodig hebt wanneer je bezwaar wilt indienen.
Alleen inzicht in wat nodig is
Iedereen die een rol speelt in het urgentieproces kan zijn taken via het urgentiesysteem uitvoeren, van woningzoekende tot verhuurder en van controleur tot bezwarencommissie. Omdat alles is afgeschermd, ziet iedereen alleen wat voor hun werk noodzakelijk is.

De kracht van Embrace Housing Urgentie zelf ervaren?

Ontdek hoe ook jij het urgentieproces voor zowel woningzoekenden als je medewerkers een stuk makkelijker kunt maken.