Dinsdag 17 maart waren we aanwezig bij Congres Intranet. Met meer dan 500 deelnemers was ook deze editie weer een groot succes! Embrace was dit jaar weer één van de hoofdsponsoren en was goed vertegenwoordigd. Wij lieten ons dit jaar inspireren door iconen uit de geschiedenis die grote veranderingen teweeg brachten. Embrace change! Ook onze breakoutsessies van Ralf Hermsen (gemeente Zeist) en Tonnis Goosen (SPIE-ICS) en Bart Verheijen (GuruScan) werden goed bezocht.
Wij hebben erg genoten van de inspirerende keynotes, de interactieve breakouts en de vele demo’s die wij hebben gegeven bij onze stand. Graag nemen we je mee voor een korte terugblik.
Breakout 1: een maximaal intranet resultaat met een beperkt budget
Ralf Hermsen van Gemeente Zeist sprak over hoe je met een minimaal budget voor een maximaal intranet resultaat kunt gaan. Een sober inkoopbeleid blijkt uit het feit dat de ICT kosten van Zeist 30% onder de ICT Benchmark van M&I/Partners van soortgelijke gemeentes ligt. In deze breakoutsessie vertelde Ralf Hermsen over de innovatieve aanpak die ondanks een ‘Microsoft, tenzij…’-beleid, toch tot de keuze leidde voor een intranet van Embrace. Onder de motorkap is het intranet nog steeds op SharePoint gebaseerd. Embrace functioneert als laag daarbovenop en zorgt voor een excellente gebruikerservaring en groot bedieningsgemak. SharePoint is een platform dat voor veel verschillende doeleinden ingezet kan worden, maar brengt naast veelzijdigheid ook complexiteit met zich mee. Embrace neemt die complexiteit weg.
Bekijk hier de hele presentatie.
Breakout 2: SPIE-ICS & GuruScan
Youtube: Jan Verkaik over social intranet van SPIE-ICSÂ
Tonnis Goosen van SPIE-ICS vertelde over beter kennisdelen met een social intranet. Kennis beter laten stromen tussen medewerkers, partners en klanten op het intranet. Dat is de ambitie van SPIE-ICS, een bedrijf dat IT-infrastructuren als datacenters en serversystemen ontwerpt, bouwt, implementeert en beheert. Medio 2014 ging de organisatie live met de eerste fase van hun nieuwe intranet. Tonnis Goosen, Manager Marketing Communicatie bij SPIE-ICS, nam ons mee in dit verhaal en ging specifiek in op de nu eerstvolgende stap. Die stap gaat over het inzichtelijk en beter bruikbaar maken van kennisnetwerken binnen organisaties. Bart Verheijen van GuruScan vertelde hoe je als organisatie meer uit profielen kunt halen door medewerkers onderling, van elkaar aan te laten geven wie welke unieke kennis en vaardigheden heeft.
Bekijk hier de hele presentatie.